1. Aspecte generale si detalii companie (controlere.ro)

1.1. Informțiile prezentate pe domeniul www.controlere.ro sunt proprietatea POLTHERM SYSTEM SRL, persoana juridică de naționalitate română, având sediul social în Miercurea Ciuc, str. Salcam nr.6D, jud. Harghita, număr de ordine în Registrul Comerțului J19/223/2012, cod unic de înregistrare fiscală RO30188241 (denumit in continuare ”CONTROLERE”).

1.2. Prezentul document stabilește termenele și conditiile de utilizare a acestui site web și condițiile de achizitionare a produselor și serviciilor comercializate prin intermediul acestui site web (denumit in continuare "Termene și Condiții") sau în cadrul unei comenzi efectuate telefonic. Politica de retur, precum si orice alte documente la care se face referire în cuprinsul acestui document, fac parte integrantă din aceste Termene și Condiții și sunt puse, de asemenea, la dispoziția dumneavoastră în cadrul paginii web.

1.3. Accesarea si utilizarea website-ului, în scop informativ sau comercial, presupune acceptarea Termene și Condiții Generale redate.

1.4. Prin acceptarea Termene și Condiții, Clientul/Cumpărătorul/Utilizatorul declară că a citit și luat la cunoștință și prevederile Politicii de retur, Politicii de confidentialitate si ale altor documente referite in cuprinsul acestor Termene și Condiții generale și că este, de asemenea, de acord cu Politica de retur, Politica de confidentialitate, precum si cu toate celelalte documente mentionate în cuprinsul prezentului document. Dacă nu sunteti de acord cu Termene și Condiții sau cu oricare dintre prevederile Politicii de retur si/sau ale Politicii de confidentialitate și/sau ale oricarui alt document referit mai jos, vă rugăm să nu utilizați acest site web.

1.5. Utilizatorii/Vizitatorii site-ului trebuie să citească cu atenție Termene și Condiții înainte de a utiliza acest site web și de a efectua orice comandă prin intermediul acestuia sau prin contactare telefonică.

1.6. POLTHERM își rezervă dreptul de a modifica și actualiza prezentele Termene și Condiții, fără o informare prealabilă a utilizatorului. Actualizarea și modificarea Termene și Condiții poate avea loc în vederea respectării eventualelor noi dispozitii legale, ca urmare a schimbării practicii comerciale a Vânzătorului, etc.. Raporturile juridice, respectiv operațiunile comerciale, sunt guvernate de Termene și Condiții valabile la momentul realizării acestora.

1.7. În cazul în care utilizatorii au intrebări cu privire la Termene și Condiții, acestia pot contacta un operator CONTROLERE la numărul de telefon 0741.098.007, de luni până vineri, cu excepția zilelor libere legale, intre orele 8:00 – 16:00, sau la adresa de email info@poltherm.ro.

1.8. Date de contact:

POLTHERM SYSTEM SRL (denumirea comerciala ”CONTROLERE”)

Sediul social in Miercurea Ciuc, str. Salcam nr.6D, jud. Harghita

Telefon: 0741.098.007 (linie telefonica cu tarif normal)

Aplicația mobilă Whatsapp: 0741.098.007, 0755.805.440

Informații și suport clienti: info@poltherm.ro

Sugestii, impresii și reclamatii: info@poltherm.ro

Instanța competentă: Instantele competente române de la sediul POLTHERM SYSTEM SRL

Nr. de înregistrare la Registrul Comertului: J19/223/2012

Cod de înregistrare fiscală: CIF RO30188241

1.9. Datele bancare pentru posibilitatea efectuării plăților prin Ordin de plata / Transfer bancar:

Banca UNICREDIT

IBAN: RO07BACX0000001112425000

Sucursala: MIERCUREA CIUC

  1. Termeni și definiții

2.1. Termene și Condiții se vor aplica tuturor vânzărilor de bunuri/produse, precum și serviciilor comercializate de către CONTROLERE, prin intermediul site-ului www.controlere.ro, precum și în cadrul comenzilor efectuate telefonic. În cuprinsul Termene și Condiții, termenii de mai jos vor avea următoarea semnificație:

2.2. CONTROLERE – este denumirea comercială a POLTHERM SYSTEM SRL, persoană juridică de nationalițate română, având sediul social în Miercurea Ciuc, strada Salcam nr.6D, număr de ordine în Registrul Comertului J19/223/2012, cod unic de înregistrare fiscală RO30188241.

2.3. Document – prezentele Termene și Condiții.

2.4. Vânzător – societatea comerciala POLTHERM SYSTEM SRL (CONTROLERE).

2.5. Practici comerciale – practicile comerciantului în relația cu consumatorii, respectiv orice acțiune, omisiune, comportament, demers sau prezentare comercială, inclusiv publicitate și comercializare, efectuate de un comerciant, în stransă legatură cu promovarea, vânzarea sau furnizarea unui produs consumatorilor.

2.6. Cumpărător – persoană fizica majoră, persoana juridică sau orice entitate recunoscută de lege care efectuează o Comanda in site sau telefonic. Cumparatori pot fi doar persoanele fizice / juridice ce au capacitate deplină de exercițiu.

2.7. Client –  persoana fizica majoră, persoană juridica care are sau obține acces la continut (astfel cum este acesta definit la pct. 2.11. din prezenta) prin orice mijloc de comunicare pus la dispozitie de catre CONTROLERE (telefonic, electronic, etc.) sau în baza unui acord de utilizare existent între CONTROLERE și acesta și care necesita crearea și utilizarea unui CONT. Client poate fi doar persoană fizică / juridică ce are capacitate deplină de exercițiu.

2.8. Utilizator – orice persoana fizică / juridică înregistrată pe site, care prin finalizarea procesului de creare a Contului, și-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din sectiunea Termene și Condiții.

2.9. Vizitator – orice persoana fizica care vizitează www.controlere.ro indiferent dacă plasează sau nu o comandă online.

2.10. Consumator – orice persoana fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale.

2.11. Conținut:

- Toate informatiile de pe site care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic.

- Toate informatiile cuprinse în emailurile trimise de către Vânzător Clientului/Cumpărătorului/Utilizatorului prin mijloace electronice sau orice alt mod de comunicare disponibil, fie direct, fie prin reprezentant.

- Date referitoare la Vânzător, detalii de contact sau de identificare juridică.

2.12. Site / Website – domeniul www.controlere.ro și subdomeniile acestuia.

2.13. Sectiune - o sectiune de pe site-ul web www.controlere.ro

2.14. Cont – sectiune a magazinului virtual, care presupune existenta unei adrese de email valide și a unei parole care apartin Clientului/ Cumpărătorului/Utilizatorului care îi permite acestuia plasarea Comenzii online și care contine detalii referitoare la datele Clientului/ Cumpărătorului/Utilizatorului (de ex. adrese de livrare, date facturare salvate, etc.), istoricul comenzilor, informații despre Newsletter și evaluări acordate Produselor.

2.15. Coșul meu – secțiune din site/cont ce permite Clientului/ Cumpărătorului/Utilizatorului să adauge Bunuri sau Servicii pe care dorește să le achiziționeze.

2.16. Favorite – secțiune din site/cont care permite Clientului/ Cumpărătorului/Utilizatorului să își creeze o lisia a Bunurilor/Serviciilor pe care doreste să le urmărească în vederea unei eventuale achiziții.

2.17. Comandă – modalitate de comunicare virtuala între Client și CONTROLERE, prin care Cumpărătorul transmite Vânzătorului, prin intermediul Site-ului sau telefonic, intenția de a achizitiona Bunuri si Servicii de pe Site. .

2.18. Bunuri si Servicii – orice produs sau serviciu listat pe Site.

2.19. Avans – Procent intre 5-100% din valoarea comenzii, perceput în cazul comenzilor speciale (de exemplu a centralelor termice), a importurilor de produse care nu sunt permanent în stoc, sau a altor comenzi atipice.

2.20. Bunuri și servicii – orice produs sau serviciu, inclusiv documentele și serviciile mentionate în Comanda care urmează a fi furnizate de către Vânzător Cumpărătorului ca urmare a unei comenzi.

2.21. Contract – contractul încheiat în formă electronică între CONTROLERE și Client/Cumpărător prin intermediul magazinului virtual www.controlere.ro, având ca obiect produsele/serviciile selectate prin funcția ”Comanda online” sau comandate telefonic printr-un agent de vânzări CONTROLERE. Acest contract are natura juridică a contractului la distanță încheiat între vânzător și cumpărător și nu necesită prezența fizică a nici uneia dintre părți.  

2.22. Newsletter – Mijloc de informare periodic, exclusiv electronic, respectiv prin posta electronica (email, SMS, whatsapp) cu privire la bunurile și serviciile și/ sau a promotiilor desfășurate de Vânzător într-o anumită perioadă, fara niciun angajament din partea Vânzătorului cu referire la informațiile conținute de acesta.

2.23. Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei sume rezultată din vânzarea unui Bun și/sau Serviciu de către Vânzător Cumpărătorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de către Vânzător, indiferent de modalitatea de livrare.

2.24. Preț de ofertă / Preț promoțional / Prețul redus – prețul de referinta, respectiv cel mai scăzut preț practicat de către Vânzător cel puțin în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț asupra Bunului. În conditiile legii, Prețul de ofertă/ promoțional/ redus poate fi menținut și în condițiile unei reduceri succesive, treptate.

2.25. Preț de vânzare – contravaloarea Bunului, pretinsă și solicitată de către Vânzător, evidențiată corespunzător Cumpărătorului/ Clientului/ Utilizatorului. Vânzătorul poate afișa distinct, într-un mod vizibil, cuantumul valoric al diferenței dintre Prețul de Vânzare  și/sau diferența valorică ori procentuală dintre Prețul de Vânzare și Prețul de ofertă/ promotțional/ redus.

2.26. Taxa de timbru verde – valoarea exprimată în lei, platită de către Vânzător catre societatea autorizată cu preluarea operațiunilor de colectare, transport si valorificare/ reciclare a deșeurilor echipamentelor electrice si electronice, astfel cum este prevăzut de legislația în vigoare.

2.27. Costuri DEEE – valoarea, exprimată în lei, aferentă costurilor de colectare, tratare și eliminare în condiții de protecție a mediului a deșeurilor echipamentelor electrice și electronice, conform prevederilor legislative în vigoare (Ordonanța de Urgență nr. 5/2015 privind deșeurile de echipamente electrice si electronice („OUG 5/2015”).

2.28. Factura proformă – documentul primit de Client/Cumpărător pe email după plasarea comenzii în site sau transmis manual de către un operator al magazinului pentru comenzile de produse care nu se regăsesc în oferta online. Factura proforma nu este un document fiscal și nu ține loc de factură fiscală care se livreaza fie împreună cu coletul, fie prin email după expedierea comenzii.

2.29. Factura – este un document contabil emis de furnizor către Client/ Cumpărător. Pentru Comenzile Online, Factura se trimite electronic de catre CONTROLERE la adresa de email mentionata de Cumpărător sau aceasta se transmite împreună cu coletul. Pentru livrarile efectuate în magazin, factura se poate emite și transmite fizic.

2.30. Cost de livrare – costul aferent transportului, calculat în funcție de dimensiunile și greutatea produselor comandate. Informații referitoare la costul de livrare regăsiți atât în procesul de lansare a comenzii cât și în Coșul meu, în momentul finalizării comenzii.

2.31. Notele de transport (awb-uri sau avize de expediție) – documente care însoțesc coletele livrate prin curier rapid sau curier propriu. Aceste inscrisuri nu reprezintă documente fiscale și nu țin loc de factură fiscală.

2.32. Garanția legală de conformitate - protecția juridică a consumatorului rezultata prin efectul legii în raport cu lipsa de conformitate, reprezentând obligația legală a Vânzătorului față de consumator ca, fără solicitarea unor costuri suplimentare, să aducă produsul la conformitate, incluzând restituirea prețului plătit de consumator, repararea sau înlocuirea produsului, dacă acesta nu corespunde condițiilor enuntate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă.

2.33. Garanția comercială – orice angajament asumat de Vânzător/Producător față de consumator, prevăzut în certificatul de garanţie sau în publicitatea disponibilă în momentul sau înaintea încheierii contractului, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, în cazul în care acesta nu corespunde specificaţiilor sau oricărei alte cerinţe care exceede garanția legală. Garanția comercială nu afectează garantia legală pentru lipsa de conformitate sau alte garantii legale, de care beneficiază toate produsele comercializate, asa cum sunt stabilite de legea română în vigoare.

2.34. Certificatul de garanție – documentul ce insoțeste bunurile ce beneficiază de o garanție comercială, unde este cazul, în care sunt cuprinse mențiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului, elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, modalitațile de asigurare a garanției - întreținere, reparare, înlocuire și termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea și adresa Producătorului/Vânzătorului și ale unitații specializate de service.

2.35. Recenzie / Review – evaluare a Produselor redactată de către Client/Cumpărător/Utilizator pe baza experienței personale.

2.36. Rating – o clasificare a gradului de mulțumire față de un produs bazată pe evaluarea dată de Client/Cumpărător/Utilizator, din care reiese aprecierea personală a acestuia din urmă privind calitatea, aspectul sau performanța produsului. Rating-ul este exprimat sub forma de stele, fiecare produs putand primi un punctaj de la o stea, la cinci stele. Ratingul este afișat deasupra review-ului scris de Client/Cumpărător/Utilizator asupra unui Bun sau Serviciu.

2.37. Specificații – caracteristicile, detaliile si/ sau descrierile privind Bunurile si Serviciile așa cum sunt prezentate pe site (de exemplu materialele, greutatea, dimensiuni, etc.).

Modul de calcul al zilelor

2.39. Toate termenele (exprimate în zile) menționate în prezentele termene și conditii se interpretează drept termene exprimate în zile calendaristice.

2.40. Dacă un termen exprimat în zile se calculează din momentul în care intervine un eveniment sau se realizează un act (de exemplu ziua în care are loc livrarea, ziua în care are loc confirmarea comenzii etc.), ziua în cursul careia a avut loc acest eveniment sau se realizează acest act nu se ia în seama la calculul termenului.

2.41. În cazul în care ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare, Vânzătorul va prelungi termenul până la următoarea zi lucrătoare.

  1. Dreptul aplicabil, locul de executare, instanța competenta

3.1. La achizitia unor produse sau servicii de la Vanzatorul CONTROLERE prin intermediul functiei „TRIMITE COMANDA” și bifarea acordului privind acceptarea prezentelor termene și conditii a magazinului online de la adresa „www.controlere.ro”, se aplica prezentele termene și conditii, cu exceptia cazurilor in care au fost stipulate in mod expres alte conditii.

3.2. Raporturile juridice născute între CONTROLERE și Utilizatori/Clienti/Cumparatori sunt guvernate de legislația română.

3.3. Contractul este redactat in limba română.

3.4. Indicație conform regulamentului de solutionare a litigiilor din tranzactii online:

- Conform legislației în vigoare, CONTROLERE are obligatia de a indica persoanelor consumatori existența platformei europene de solutionare online a litigiilor, care poate fi folosită pentru solutionarea litigiilor, fără implicarea unei instante. Pentru realizarea acestei platforme este responsabila Comisia Europeana.

- Platforma europeană de soluționare online a litigiilor poate fi găsita aici: http://ec.europa.eu/odr.

3.5. CONTROLERE pune la dispozitia clienților următoarele modalități de contact și reclamație, inclusiv un sistem de conciliere internă pentru orice probleme legate de CONTROLERE: telefonic la numărul 0741.098.007 sau pe e-mail la adresa info@poltherm.ro. Ulterior primirii reclamației, Vânzătorul va analiza situația și va prezenta Clientului/Cumpărătorului un raspuns sau potențiale modalități de soluționare a problemei survenite.

3.6. Eventualele litigii apărute între CONTROLERE și Clienți/Cumpărători se vor solutiona pe cale amiabila sau, în cazul în care aceasta nu va fi posibilă, litigiile vor fi soluționate de instanțele judecătorești române competente din Miercurea Ciuc.

3.7. Daca Clientul este profesionist în sensul Codului Civil, persoana juridică de drept public sau orice entitate de drept public sau privat cu sau fără scop lucrativ (denumit in continuare „profesionist”), se stabileste sediul CONTROLERE ca loc de executare a prestației și a eventualelor pretenții de executare.

  1. Informatii despre serviciul CONTROLERE online, produsele comercializate si disponibilitatea acestora

4.1. CONTROLERE depune toate eforturile ca informațiile disponibile pe Site, inclusiv descrierea Produselor și a Serviciilor, precum și prețurile listate, să fie corecte si complete. Cu toate acestea, din motive de natură obiectivă sau care țin de erorile umane, procesul de actualizare a informațiilor relevante din cadrul Site-ului poate cunoaște întârzieri. În asemenea situatii, CONTROLERE va încerca să înlăture toate erorile survenite în cel mai scurt timp posibil. În cazul în care se constată faptul că astfel de erori influențează Comanda/Contractul încheiat, Vânzătorul va notifica Clientul/Cumpărătorul în cel mai scurt timp, pentru reconfirmarea Comenzii/Contractului sau anularea acestuia.

4.2. CONTROLERE își rezervă dreptul de a anula Comenzile care privesc Produse și/sau Servicii apărute în afara sferei de control CONTROLERE în cadrul interfeței online sau care, din cauza unor erori tehnice, prezintă prețuri evident eronate/derizorii (prețuri care pot fi, in mod rezonabil, apreciate ca eronate/derizorii de către consumatorul mediu), cu consecinta restituirii intregii sume plătite de Cumpărător în considerarea comenzilor anulate, dacă este cazul, în termen de 7 (sapte) zile.

4.3. Clientul/Cumpărătorul trebuie să aiba în vedere faptul că achiziționarea produselor la distanță oferă o experienta diferită față de cea realizată intr-un magazin. In special, Clientul/Cumpărătorul/Ultilizatorul trebuie sa ia act de urmatoarele:

- Setarile monitorului / ecranului dispozitivului utilizat pentru accesarea site-ului diferă de la dispozitiv la dispozitiv, astfel ca este posibil ca nuanțele/culorile Produselor, astfel cum sunt prezentate pe Site, sa fie diferite în realitate;

- Fotografiile și imaginile de pe Site au rol ilustrativ/orientativ. Pentru o descriere exactă a Produsului și a detaliilor incluse, trebuie citită cu atenție descrierea corespunzătoare a Produsului;

- Este posibil ca imaginile ilustrate în cadrul Site-ului să prezinte accesorii sau componente care nu fac parte integranta din Produsul dorit și comandat și drept urmare nu se vor regăsii în pachetul livrat ca urmare a înregistrării Comenzii online; Pentru o descriere exactă a Produsului și a detaliilor incluse, trebuie citită cu atenție descrierea corespunzătoare a Produsului.

- Dimensiunile și forma Produselor pot fi diferite în realitate față de modul în care apar în imaginile disponibile pe Site, însă CONTROLERE furnizează informații complete privind dimensiunile Produselor în descrierile prezentate pentru fiecare Produs în parte. Este responsabilitatea Clientului/Cumpărătorului să verifice dacă dimensiunile indicate a fiecarui Produs sunt corespunzatoare scopului pentru care acesta a fost achiziționat;

4.4. În cazul unei perioade limitate de valabilitate a unui anumit Preț, acest aspect va fi precizat pe pagina produsului respectiv.

4.5. CONTROLERE ia toate măsurile pentru a se asigura că informațiile referitoare la disponibilitatea produselor în stoc sunt corecte, însă din motive ce țin de dinamica stocurilor și momentul înregistrării plăților, există cazuri în care produsul să nu mai fie disponibil în stoc pentru a putea fi livrat. În astfel de situații, CONTROLERE va informa Clientul în cel mai scurt timp, pentru anularea Comenzii/Contractului, stabilirea unui nou termen de livrare sau, după caz, opțiunea de a cumpăra un alt Produs de o calitate și la Pret echivalent cu cele solicitate.

4.6. CONTROLERE poate publica pe site informații despre bunuri și/ sau servicii și/ sau promotii practicate de către acesta sau de oricare alt terț cu care vânzătorul are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumită perioada de timp și în limita stocului disponibil.

4.7. Orice link-uri către alte site-uri web sau materiale ale unor terțe părți, dacă este cazul, postate pe Site sunt oferite exclusiv în scop informativ, iar CONTROLERE nu își asumă în niciun fel responsabilitate pentru conținutul acestor site-uri și materiale, pentru produsele sau serviciile promovate sau comercializate prin intermediul acestor site-uri web.

4.8. CONTROLERE are dreptul, în orice moment, să modifice, să suspende sau să inceteze comercializarea online a Produselor și/sau Serviciilor, parțial sau în totalitate, temporar sau permanent, cu sau fără notificare prealabilă. Vânzătorul nu va fi responsabil pentru nicio modificare, suspendare sau întrerupere a comercializării online a Produselor și/sau Serviciilor, fără ca prin aceasta prevedere să se aducă atingere drepturilor imperative pe care legea le recunoaște consumatorilor. De asemenea, Comenzile înregistrate și cu privire la care s-a incheiat în mod valabil un contract cu CONTROLERE conform acestor Termene și Conditii, anterior operațiunilor de modificare, suspendare sau încetare dispuse, vor fi în mod corespunzător executate de CONTROLERE, cu exceptia cazurilor în care operațiunile de modificare, suspendare sau încetare derivă din cauze exoneratoare de răspundere în materie contractuală, cum ar fi, dar fără a se limita la, forța majoră.

4.9. Pentru motive justificate CONTROLERE, își rezervă dreptul de a restricționa accesul Clientului/Cumpărătorului în vederea efectuării unei Comenzi și/sau la unele din modalitatile de plata acceptate, în cazul în care consideră că în baza conduitei sau a activitații Clientului/Cumpărătorului pe Site, acțiunile acestuia ar putea prejudicia în vreun fel Vânzătorul. În oricare dintre aceste cazuri, Clientul/ Cumpărătorul se poate adresa Departamentului de Relatii cu Clientii al CONTROLERE, pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea măsurilor mai sus menționate.

4.10. Comunicarea cu Vânzătorul se poate realiza prin interacțiunea directă cu acesta sau prin adresele de email menționate la sectiunea ”Contact” din site și detaliate la punctul 1.7. din prezentele termene și conditii.

4.11. În cazul unui volum de trafic neobisnuit de mare provenit din partea unei rețele de internet, CONTROLERE își rezervă dreptul de a cere Clientilor/Cumpărătorilor/Utilizatorilor introducerea manuală a codurilor de validare de tip captcha, în vederea protejării informației din cadrul Site-ului.

4.12. În cazul plăților online Vânzătorul nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Client/Cumpărător, incluzând dar nelimitandu-se la: comisioane de plată cu cardul sau comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitenta a cardului acestuia, în cazul în care sunt percepute de banca emitenta a cardului. Responsabilitatea pentru astfel de acțiuni cade în sarcina Clientului/Cumpărătorului.

4.13. După achiziționarea unui Bun sau Serviciu, Clientului/Cumpărătorului i se poate cere prin email înscrierea unui review (recenzie) legat de bunul/serviciul achizitionat. Solicitarea va fi transmisă către adresa de email inscrisă de Client/Cumpărător în Cont sau la adresa de email folosită de acesta la momentul realizării comenzii, după caz. În acest fel, Clientul/Cumpărătorul poate contribui la informarea altor posibili Clienti/Cumpărători de pe site. Vânzătorul nu este responsabil de informațiile cuprinse în review-uri/recenzii.

4.14. Produsele care nu se afla în stoc permanent, precum și cele care sunt prezente doar în cataloagele offline ale vânzătorului, pot fi aduse pe comandă specială. Pentru acestea se va achita un avans, reprezentant între 5-100% din valoarea bunului achiziționat.

4.15. Disponibilitatea Bunurilor va fi afișată pe Site după cum urmează:

- “in stoc”– bunul există în stoc;

- “la comandă”– Bunul nu este disponibil în stoc si, pentru moment, Vânzătorul nu are informații despre disponibilitatea acestuia în stocul furnizorului. În cazul înregistrării unei Comenzi pentru un Bun care are în dreptul lui “la comandă”, unul dintre operatorii de vânzări va verifica disponibilitatea produsului în stocul furnizorului și va contacta Clientul/Cumpărătorul pentru a îi comunica disponibilitatea Bunului;

- “stoc epuizat”– Bunul nu mai este disponibil in stoc.

  1. Comanda online

5.1. Efectuarea unei Comenzi online, se poate realiza în două moduri:

- ulterior inregistrării în Site, prin crearea unui cont pe site-ul www.controlere.ro și adăugarea Bunurilor și/sau Serviciilor dorite în ”Coș”, urmând a finaliza Comanda efectuând plata prin una dintre modalitățile indicate expres;

- fără a fi înregistrat pe site, respectiv fără a fi creat un cont în site, prin adăugarea de Bunurilor și/sau Serviciilor dorite în ”Coș” urmând a finaliza Comanda efectuând plata prin una dintre modalitățile indicate expres.

5.2. În ambele situatii, comanda poate fi transmisă doar dacă sunt completate câmpurile obligatorii (adresa de email, datele privind de livrarea și facturarea), bifarea modalității de plată dorită de cumpărător și bifarea căsuței din stânga declarației „Prin finalizarea comenzii accept Termenii și conditiile acestui site”. Documentul privind Termenii și conditiile este format ca link, astfel încât cumpărătorul să poată accesa intregul conținut al acestuia prin simpla apasare/simplul click pe acesta.

5.3. În vederea efectuării unei comenzi online, este necesară comunicarea unei adrese de email valide și/sau a unui număr de telefon pentru corespondența si comunicarea cu Cumpărătorul/Clientul.

5.4. Prin înregistrarea unei comenzi în site, Cumpărătorul/Clientul este de acord cu forma de comunicare (telefonic/email) prin care Vânzătorul își derulează operațiunile comerciale.

5.5. În cazul în care Clientul își creează un cont pe site-ul www.controlere.ro („Cont”), Clientul își alege la înregistrare o parolă, cu ajutorul căreia se poate loga pe viitor. Clientului îi revine obligația de a ține secretă parola și de a nu o transmite mai departe. În cazul în care Clientul/Cumpărătorul are motiv să creada că parola sa este cunoscută de alte persoane, este obligat să o schimbe imediat. Este responsabilitatea Clientului/Cumpărătorului/Utilizatorului să se asigure ca informațiile privind contul creat pe Site rămân confidențiale în orice moment și că nu vor fi transmise către terți.

5.6. Înregistrarea este permisă exclusiv persoanelor juridice si persoanelor fizice majore, ambele având capacitatea deplină de exercițiu.

5.7. După crearea unui Cont de Client, este posibila utilizarea funcțiilor aferente acestuia, în limita cadrului pus la dispoziție de CONTROLERE. Nu există însă un drept asupra acestui serviciu suplimentar, iar disponibilitatea nu este garantată. În momentul în care Clientul solicită ștergerea datelor sale de Client și/sau a Contului sau de Client, utilizarea contului nu mai este posibilă.

5.8. Introducerea Produselor și/sau Serviciilor pe Sectiunea ”Favorite” în cadrul Site-ului sau în Cosul de cumpărături nu reprezintă o rezervare de Produs și/sau Serviciu și nu creeează nicio obligație pentru CONTROLERE față de Client/Cumpărător.

5.9. Ulterior desemnării Produselor și/sau Serviciilor ce se doresc a fi comandate online, Clientul/Cumpărătorul va completa/confirma datele solicitate în cadrul interfeței online, va vizualiza sumarul Comenzii online inițiate și va accesa etapa finală în efectuarea Comenzii online prin selectarea modalității de plată, bifarea căsutei din stânga mențiunii ”Prin finalizarea comenzii accept termenii și condițiile acestui site” și prin selectarea butonului ”TRIMITE COMANDA”.

5.10. Comenzile nefinalizate prin apăsarea butonului “TRIMITE COMANDA” și bifarea acordului cu privire la prevederile Termenelor si Conditiilor nu echivalează cu plasarea Comenzii online și nu creează nicio obligație pentru CONTROLERE de a proceda la rezervarea și/sau pregătirea și/sau livrarea și/sau executarea Produselor, respectiv a Serviciilor aflate în sumarul de Comandă.

5.11. După apasarea butonului „TRIMITE COMANDA”, Clientul/Cumpărătorul primește din partea CONTROLERE pe e-mail o confirmare automată a primirii comenzii. Acceptarea Comenzii se face prin transmiterea unei notificări de confirmare și expediere a comenzii prin email.

5.12. Comenzile se proceseaza timpul programului de lucru a CONTROLERE, respectiv de luni pana vineri între orele 8:00-16:00, cu excepția zilelor de sărbătoare legală.

5.13. Primirea comenzii și confirmarea comenzii reprezintă doua etape diferite, respectiv:

- primirea comenzii este comunicarea realizată de Cumpărător cu privire la intenția sa de a achizitiona Bunuri și Servicii de pe Site. Acesta etapă este realizată ulterior plasării unei comenzi pe site.

- confirmarea comenzii este acceptarea de către Vânzător a comenzii transmise de cumpărător, marcată de momentul primirii de către cumpărător, prin mijloace de comunicare la distanță (telefonic, sms, whatsapp, etc.), a unei notificări privind confirmarea comenzii sau de momentul primirii de către cumpărător a unei notificări privind expedierea produsului, după caz.

5.14. Încheierea Contractului are loc la momentul în care CONTROLERE acceptă oferta/comanda numai dacă și imediat ce CONTROLERE confirmă expedierea produsului printr-o notificare de expediere, confirmare comunicată cumpărătorului prin poștă electonică, telefonic sau prin SMS. Prin exceptie, încheierea Contractului are loc atunci când și dacă CONTROLERE solicită Clientului/Cumpărătorului plata, după ce acesta din urmă a apăsat butonul „Trimite Comanda”, prin furnizarea acestuia un link către un prestator de servicii de plată online corespunzător pentru efectuarea plății.

5.15. Prin finalizarea Comenzii, Clientul/Cumpărătorul consimte ca toate datele furnizare de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzi.

5.16. Prin finalizarea Comenzii, Clientul/Cumpărătorul consimte ca Vânzătorul poate sa îl contacteze, prin orice mijloc disponibil/agreat de Vânzător, în orice situație în care este necesara comunicarea cu Clientul/Cumpărătorul.

5.17. O comandă poate fi anulată până în momentul primirii unui email de confirmare/expediere a comenzii din partea CONTROLERE referitoare la procesarea comenzii. În vederea anulării unei comenzi Clientul/Cumpărătorul trebuie să contacteze un operator CONTROLERE în cel mai scurt timp telefonic la numărul 0741.098.007 sau pe e-mail la adresa info@poltherm.ro.

5.18. Orice erori survenite la comanda efectuată de client pot fi corectate în termen de maximum 24 de ore de la lansarea comenzii sau până la procesarea acesteia. În acest sens, Clientul/Cumpărătorul poate să anuleze comanda folosind contul de client, respectiv funcția ”anulează comanda”, sau poate să contacteze un operator CONTROLERE în cel mai scurt timp telefonic la numarul 0741.098.007 sau pe e-mail la adresa info@poltherm.ro. Ulterior primirii de către Client/Cumpărător a emailul prin care se confirmă expedierea comenzii, respectiv ulterior încheierii contractului, remedierea erorilor se poate realiza exclusiv cu acordul CONTROLERE.  

5.19. Pentru motive justificate, Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica cantitatea Bunurilor și/sau serviciilor din Comandă sau termenul de livrare. În cazul modificării cantității de Bunuri și/sau Servicii din Comandă sau a termenului de livrare, Vânzătorul va anunța Cumpărătorul cu privire la acest aspect la adresa de e-mail sau la numarul de telefon furnizat la efectuarea Comenzii și va returna suma achitată, dacă este cazul.

5.20. În cazul în care un Bun și/sau Serviciu comandat de către Client/Cumpărător, nu poate fi livrat de către Vânzător, acesta din urma va informa Clientul/ Cumpărătorul asupra acestui fapt și va returna în contul Clientului/Cumpărătorului contravaloarea Bunului și/sau Serviciului și a costului de livrare, după caz, în termen de maxim 7 (sapte) zile de la data la care Vânzătorul a luat la cunoștință acest fapt sau de la data la care Cumpărătorul și-a exprimat în mod expres intenția de reziliere a Contractului.

5.21. Vânzătorul poate anula Comanda efectuată de catre Cumpărător, în urma unei notificari prealabile adresate Cumpărătorului, fără nicio obligatie ulterioară a vreunei părți față de cealaltă sau fără ca vreo parte sa poată să pretinda celeilalte daune-interese în urmatoarele cazuri:

- Neacceptarea de către banca emitenta a cardului Cumpărătorului, a tranzacției, în cazul plății online;

- Invalidarea tranzacției de către procesatorul de carduri agreat de CONTROLERE, în cazul plății online;

- Datele furnizate de către Client/Cumpărător pe site sunt incomplete și/sau incorecte.

- Produsul comandat nu exista în stoc fizic și nu poate fi adus spre livrare în timp util.

5.22. Pentru Comenzile ce urmează a fi ridicate de la sediul Vânzătorului, rezervarea produselor este valabila pentru 48 de ore de la confirmarea comenzii și a disponibilității de către un reprezentant al vânzătorului prin intermediul notificării de expediere a comenzii prin poșta electronică/ sms/ telefonic.

 Comandă telefonica

5.23. În situația în care plasarea unei comenzi online nu este posibilă din cauza unor probleme tehnice, Cumpărătorul are posibilitatea de a comanda telefonic Produse si Servicii, apelând 0741.098.007 sau pe e-mail la adresa de email info@poltherm.ro de luni până vineri, între orele 8:00 - 16:00, cu excepția zilelor de sărbătoare legală.

5.24. Etapele efectuării unei Comenzi telefonice:

- Operatorul CONTROLERE va prelua comanda Cumpărătorului de Servicii și/sau Produse prin intermediul telefonului; în cazul în care Vânzătorul este cel care apelează telefonic consumatorul în vederea încheierii unui contract la distanță, Vânzătorul își face cunoscută identitatea la începutul conversației cu consumatorul și, dacă este cazul, face cunoscuta identitatea persoanei în numele căreia a efectuat apelul telefonic și specifică scopul comercial al apelului.

- În vederea preluării Comenzii, operatorul CONTROLERE va solicita Cumpărătorului date privind nume, prenume, număr de telefon și adresa de e-mail precum și informațiile privind Produsele și/sau Serviciile dorite a fi achiziționate prin telefon.

- După efectuarea Comenzii telefonice, Cumpărătorul va primi un e-mail (la adresa de e-mail indicata de acesta) cu detaliile Produselor/Serviciilor comandate, costul total al Comenzii telefonice, inclusiv costurile de livrare, un numar de identificare a Comenzii telefonice, precum și o copie a prezentelor termene si condiții

- Cumpărătorul va confirma CONTROLERE prin intermediul email-ului urmatoarele:

            - Ca a citit, a înteles și a acceptat prezentele termene și conditii;

            - Comanda telefonica înregistrată este în conformitate cu discuția telefonică;

            - Acordul privind achitarea costului total al Comenzii telefonice.

- În situația în care cumpărătorul a optat pentru plata cu cardul, CONTROLERE va transmite acestuia pe e-mail un link de plată aferent Comenzii telefonice agreate, cu mențiunea obligativității respectării termenului de plată indicat la mai jos;

- Plata Comenzilor telefonice pentru care s-a optat plata cu cardul se va efectua prin accesarea link-ului de plată transmis pe e-mail, în LEI cu cardul online;

- Cumpărătorul va accesa și va efectua plata în termen de maxim 24 de ore de la expedierea link-ului de plată mai sus menționat, în caz contrar Comanda telefonica va fi anulată. În cazul în care Clientul/Cumpărătorul are nevoie de mai mult timp pentru a studia termenele și conditiile, acesta poate solicita Vânzătorului să ii comunice link-ul de plata ulterior finalizării lecturării acestora.

- CONTROLERE va procesa Comanda telefonică după confirmarea plății și va transmite Cumpărătorului un email de confirmare/expediere a Comenzii telefonice prin care se vor relua informațiile privind sumarul Comenzii, costul total al Comenzii și un calendar estimativ de livrare.

- Comenzilor telefonice le sunt aplicabile prezentele termene și conditii.

5.25. Contractul se consideră valabil încheiat la momentul confirmării de catre CONTROLERE, prin transmiterea e-mailului conform punctului 5.24 pct. de mai sus.

5.26. Documentul și informatiile puse la dispoziție de către Vânzător pe site vor sta la baza Contractului, în completarea acestuia fiind certificatul de garantie emis de către Producător/Vânzător pentru bunurile achiziționate.

5.27. Informațiile prezentate pe site, precum prețuri, stocuri, sunt considerate Oferte. Prin plasarea unei comenzi, Cumpărătorul acceptă oferta, însă incheierea contractului la distanță se va face cum este indicat la punctul 5.14 din prezentele Termene și Conditii.

5.28. La cererea expresa a clientului (unde este cazul) se emit certificate de conformitate, calitate si trasabilitate, în funcție de specificațiile producătorului/ importatorului.

  1. Facturare – plată

6.1. Prețurile afisate în cadrul site-ului www.controlere.ro sunt exprimate în lei (RON) și reprezintă prețuri totale, prin urmare conțin deja taxa pe valoare adaugată (TVA), precum și costurile de colectare, tratare și eliminare DEEE, acolo unde este cazul.

6.2. Prețul produsului afisat pe pagina acestuia nu conține costul livrării, acest cost al livrării este afișat separat pe aceeași pagină sub textul “Cost transport” sau prin adăugarea produsului în coș. Costul de livrare este, de asemenea, indicat la sumarul comenzii (afișat prin apăsarea iconiței ”Cos”) și la finalizarea comenzii.

6.3. Prețul, modalitatea de plată și termenul de plată, după caz, sunt specificate în confirmarea de primire a comenzii, în confirmarea efectivă a comenzii / în confirmarea expedierii comenzii, comunicate prin email-ul cumpărătorului, fie telefonic de către un reprezentant al Vânzătorului.

6.4. Modalitățile de plată sunt următoarele:

- plata online cu card bancar prin Euplatesc

- ordin de plata/transfer bancar; În cazul alegerii acestei modalități de plată, livrarea produselor se va face după încasarea contravalorii comenzii.

- plata ramburs cu numerar, efectuata atunci cand se livreaza comanda; Anumite tipuri de produse pot necesita plata în avans pentru a putea fi livrate pe curier specializat care nu are opțiunea de încasare ramburs. În aceste cazuri, în procesul de prelucrare comandă, un operator vă va transmite toate informațiile necesare pentru efectuarea plății prin telefon, email sau alt mijloc de comunicare. Câteva dintre categoriile la care face referire acest punct, fără a se limita doar la acestea sunt: centralele termice pe peleti sau pe lemne, etc.

Conform noilor reglementări, persoanele fizice nu pot plăti sume mai mari de 10.000 RON cash (la livrare sau prin ridicare de la sediu), iar persoanele juridice au o limitare de 5.000 RON. Pentru comenzile care depășesc această sumă, vă rugam sa contactați Vânzătorul pentru a stabili o variantă diferită de plată.

Plata în magazin.

6.5. Pentru plata prin card, datele cardului de plata al Clientului/Utilizatorului/Cumpărătorului nu vor fi accesibile CONTROLERE și nici nu vor fi stocate de Vânzător sau de către procesatorul de plăți integrat în Site, ci doar de catre institutia de autorizatie a Tranzactiei sau o alta entitate autorizata sa presteze servicii de stocare date de identificare a cardului, despre a carei identitate Clientul / Utilizatorul / Cumparatorul va fi informat, anterior introducerii datelor.

6.6. In anumite cazuri, pentru mentinerea securitatii Tranzactiilor, la inregistrarea Comenzii, Cumparatorului i se va solicita sa autorizeze plata prin reintroducerea parolei aferente Contului sau utilizarea amprentei digitale in cazul dispozitivelor mobile care au aceasta facilitate.

6.7. Pentru motive de securitate a Tranzactiilor, Clientul / Utilizatorul / Cumparatorul este sfatuit sa nu ramana logat pe site si sa nu seteze optiunea de logare automata pe dispozitivele sale. Divulgarea parolei de acces in cont nu este permisa si se recomanda folosirea unei parole cu caracter puternic de securitate (de ex: sa contina cel putin opt caractere, incluzand litere mari, litere mici, cifre si caractere speciale).

6.8. Vanzatorul va emite catre Cumparator o factura pentru Bunurile/Serviciile livrate, obligatia Cumparatorului fiind sa furnizeze in mod corect toate informatiile necesare emiterii facturii conform cu legislatia in vigoare. Vanzatorul nu este responsabil pentru informatiile gresite de facturare transmise de Cumparator. Corectarea/modificarea datelor poate fi realizata in conditiile precizate la punctul 5.16 si 5.17 din prezentele Termene si Conditii.

6.9. Pentru o corecta emiterea facturii aferente Comenzii, Cumparatorului ii revin obligatiile de a-si actualiza ori de cate ori datele din Contul sau si de a accesa informatiile si documentele aferente fiecarei Comenzi, existente in Cont. Orice erori survenite la comanda efectuata de client pot fi corectate in termen de maximum 24 de ore de la lansarea comenzii sau pana la procesarea acesteia

6.10. Vanzatorul va transmite Cumparatorului factura aferenta Comenzii ce contine Bunuri si/sau Servicii vandute de CONTROLERE in format fizic atasata coletului cu produsele comandate, sau electronic prin posta electronica, la adresa de email mentionata de Client/Cumparator in Contul sau sau la adresa de email folosita la plasarea comenzii, dupa caz.

6.11. Prin transmiterea Comenzii, Cumparatorul isi exprima acordul sa primeasca facturile in format electronic prin transmiterea acestora prin intermediul postei electronice, la adresa de email mentionata in Contul sau/adresa de email specificata la momentul plasarii comenzii sau in format fizic atasata coletului cu produsele comandate, dupa caz. CONTROLERE si Clientul/Cumparatorul sunt de acord prin prezentele Termene si Conditii ca Facturile vor fi transmise pe cale electronica, semnarea si stampilarea acestora neconstituind elemente obligatorii.

6.12. In cazul in care aceste informatii nu va sunt transmise mai mult de 48 (patruzeci si opt) de ore prin email, va rugam sa ne sesizati acest aspect pe adresa de email: info@poltherm.ro

6.13. In cazul platii online cu cardul/plata online, cu card de credit sau card de debit, debitarea sumei aferente se va face imediat, iar expedierea produselor se va face imediat dupa procesarea comenzii. In cazul transferului bancar expedierea produselor se va face dupa incasarea de catre CONTROLERE a contravalorii produselor. Procesarea platilor online cu cardul de debit sau credit se face cu MobilPay.

6.14. In toate cazurile, inainte ca un consumator sa incheie un contract sau sa accepte o oferta, Vanzatorul va solicita consimtamantul explicit din partea consumatorului cu privire la orice plata suplimentara fata de pretul stabilit anterior.

  1. Avansuri

7.1. Avansul este cuantumul achitat de catre Client/Cumpărător in una din urmatoarele situatii:

- Produsul comandat va intra in productie conform specificatiilor clientului.

 - Se face o comanda speciala la producator pentru produsul ales. De regula, acest tip de produse nu sunt de serie, se aduc doar e comanda speciala, iar pentru lansarea comenzii la producator este necesar un avans.

- Valoarea produselor depaseste limita admisa de plata cu numerar si produsul nu poate fi achitat integral curierului in momentul livrarii. Conform prevederilor legale, pragul este de 10.000 RON pentru persoanele fizice. In acest caz, diferenta de pret va fi achitata in avans prin transfer bancar.

7.2. Cuantumul avansului in situatiile prevazute la punctul 7.1. variaza in functie de natura produsului, iar valoarea acestuia este intre 5-100% din valoarea totala a produsului/produselor.

7.3. Plata catre CONTROLERE se va face prin transfer bancar, pe baza unei facturi proforme transmise de catre un operator al Site-ului sau pe baza facturii proforme receptionate in urma unei Comenzi plasate in site. In cazul facturii proforme emise automat in urma Comenzii in Site, este recomandat sa asteptati confirmarea telefonica sau prin email din partea unui operator CONTROLERE.

7.4. Factura proforma nu reprezinta o obligativitate a Site-ului pentru disponibilitatea produsului, nu reprezinta o confirmare a comenzii sau acceptarea contractului la distanta. Ea are rol orientativ si nu are valoare fiscala.

7.5. Imediat dupa efectuarea transferului, se va emite o factura fiscala de avans care va fi transmisa Clientului/Cumparatorului de catre un operator al CONTROLERE prin email.

7.6. Termenul de livrare pentru bunurile comandate prin achitarea unui avans difera in functie de producator, tara de origine a produselor si de circumstante independente de Site. Un termen de livrare aproximativ va poate fi oferit pe baza cererii de oferta de catre un reprezentant al Site-ului.

7.7. Conform legii, respectiv art. 18 din OUG nr. 34/2014, cu exceptia cazului in care Vanzatorul si Consumatorul au convenit altfel cu privire la momentul livrarii, Vanzatorul livreaza produsele transferand posesia fizica sau controlul asupra produselor catre consumator, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, in decurs de cel mult 30 de zile de la incheierea contractului. In cazul in care Vanzatorul nu si-a indeplinit obligatia de a livra produsele in momentul convenit cu consumatorul sau in termen de 30 de zile de la incheierea contractului, consumatorul ii solicita sa efectueze livrarea intr-un termen suplimentar, corespunzator circumstantelor. In cazul in care profesionistul nu livreaza produsele in termenul suplimentar respectiv, consumatorul are dreptul, dupa caz, la rezolutiunea sau rezilierea contractului.

7.8. Pentru intarzieri de livrare mai mari de 14 zile, Clientul/Cumparatorul are dreptul sa se retraga din contract, fara penalizari si fara a-i fi imputate despagubiri. Rambursarea avansului se va face in maximum 7 zile de la notificarea retragerii in contul din care a fost facut transferul initial.

7.9. Fata de politica de retur, asa cum este ea prezentata in prezentul document si, de asemenea, pe domeniul site-ului la adresa: Politica de retur, retragerea din Contract dupa achitarea avansului se poate face doar in conditiile stipulate la punctul 7.8 atat de catre clienti persoane fizice, cat si juridice.

7.10. Produsele achitate cu avans aflate in situatiile de la punctele 7.1. (i) si 7.1. (ii) se considera ca intra sub incidenta art. 16 din OUG nr. 34/2014, respectiv furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar si sunt considerate produse la care nu se poate invoca dreptul de retragere.

  1. Livrarea bunurilor

8.1. Livrarea bunurilor se realizeaza printr-un serviciu de curierat sau printr-o companie de transport/ casa de expeditie. Timpul de livrare depinde de Produsul comandat/Produsele comandate si este indicat estimativ de CONTROLERE inainte de incheierea Contractului.

8.2. Curier Rapid - pentru produsele compatibile si in aria de acoperire a curierului (GLS, Sameday, Dragon Star, TNT, Urgent Cargus, Fan Courier, Nemo Express, DPD, etc).

8.3. Livrarea bunurilor se efectueaza exclusiv pe teritoriul Romaniei, la adresa de livrare indicata de Client.

8.4. Vanzatorul va asigura ambalarea corespunzatoare a Bunurilor si va asigura transmiterea documentelor insotitoare – note de transport (awb/aviz de expeditie).

COSTURILE DE LIVRARE

8.5. Costul de transport prin curier rapid este: în funcție de greutatea și prețul produsului

8.6. Costul de livrare prin transportator specializat este: în funcție de greutatea și prețul produsului

8.7. In functie de particularitatile produsului, respectiv greutatea, dimensiunea si caracteristicile acestuia, si adresa unde acestea se vor livra, costurile de livrare pot varia. Cumparatorul va fi informat cu privire la costul livrarii anterior confirmarii comenzii.

8.8. Comenzile cu valoare mai mare de 5.000 RON pentru persoane juridice si 10.000 RON pentru persoane fizice nu pot fi livrate cu optiunea de plata ramburs. In cazul acestora, Clientul/Cumparatorul poate opta pentru plasarea mai multor comenzi a produselor astfel incat fiecare comanda plasata sa se incadreze in acest plafon, situatie care poate genera costuri suplimentare de transport care vor fi suportate de Client/Cumparator.

8.9. Anumite tipuri de produse pot necesita plata in avans pentru a putea fi livrate pe curier specializat care nu are optiunea de incasare ramburs. In aceste cazuri, in procesul de prelucrare comanda, un operator vă va transmite, prin telefon, email sau alt mijloc de comunicare, toate informatiile necesare pentru efectuarea platii. Cateva dintre categoriile la care face referire acest punct, fara a se limita doar la acestea sunt: centralele termice pe peleti si/sau lemne, comenzi multiple de produse

8.10. Comenzile de centrale termice se expediaza in sistem paletizat, oriunde in tara, iar costul de transport variaza in functie de destinatie, greutatea marfii si numarul de paleti necesari. Costul de transport pentru aceste comenzi va fi comunicat Clientului/Cumparatorului in momentul confirmarii comenzii finale. Aceste costuri suplimentare, ce decurg din adresa de livrare, greutatea marfii si numarul de paleti, sunt in sarcina Clientului/Cumparatorului. 

8.11. Din masuri de siguranta, centralele termice, NU vor fi expediate prin curierat rapid pentru a preveni deteriorarea. Comenzile ce contin un numar de cutii insuficient pentru a expedia in sistem paletizat se pot ridica la o data stabilita de comun acord cu Vanzatorul, de la punctul de lucru a acestuia, situat in Miercurea Ciuc, str.Salcam nr.6D

8.12. In cazul in care, din motive imputabile Clientului/Cumparatorului (cum ar fi, dar fara a se limita la: refuzul de primire a coletului, absenta de la adresa de livrare comunicata, refuzul achitarii contravalorii coletului), Bunurile trebuie livrate in mod repetat sau printr-o metoda de livrare diferita de cea solicitata initial prin Comanda, Cumparatorul are obligatia de a suporta toate costurile ocazionate de livrarile repetate.

8.13. Transportul pentru produse volumetrice, livrate pe palet, a produselor ce cantaresc peste 20 kg si/sau care au o dimensiune externa mai mare de 2 metri, a produselor atipice, a produselor periculoase, a produselor fragile etc. se face pana la adresa mentionata, fara a putea fi duse pana in apartament/casa/imobil. Curierul nu poate asigura manipularea produselor pana in apartament/casa/imobil, in astfel de situatii produsele vor fi descarcate si plasate la marginea trotuarului. Daca nu s-a convenit in alt mod, transportul printr-un serviciu de curierat sau casa de expeditie presupune livrarea marfii pe drumuri circulabile cu camionul pana la locul de descarcare la vehicul, nu insa si transportul pana la locul de utilizare sau de depozitare.

8.14. Produsele vor fi descarcate de catre transportator si plasate la marginea trotuarului, cu exceptia produselor agabaritice, voluminoase sau supradimensionale care nu pot fi manipulate cu mijloacele din dotare ale camionului si care necesita asistenta din partea Clientului/Cumparatorului sau a persoanei desemnata de acesta in acest sens. Pentru transportul marfurilor de la punctul descarcarii pana la locul montajului / depozitarii, va recomandam sa aveti personal/ajutor care sa va ajute la manipularea acestora.

8.15. Transportul coletelor va fi asigurat pe strazi pe care este posibil accesul si intoarcerea autocamioanelor, cat si acolo unde acestea pot parca si utiliza mijloacele de descarcare din dotare (lift, liza) in conditii de siguranta, fara a bloca sau a ingreuna traficul. Transportul nu este asigurat in zone in care drumurile sunt greu accesibile (pamant, piatra) sau accesul camioanelor este restrictionat.

8.16. Coletele trimise prin curier rapid, ce cantaresc sub 20 kg si/sau care au o dimensiune externa mai mica de 2 metri si care nu sunt atipice, sunt livrate pana in fata usii (pana in apartament/casa/imobil), cu condiția ca adresa de livrare furnizată de către Client/Cumpărător să conțină etajul și numărul apartamentului. Produsele vor fi livrate la adresa mentionata de cumparator iar costul de livrare este cel mentionat inainte de finalizarea comenzii.

Timpul de livrare

8.17.Termenul de livrare este individual si este indicat estimativ sub fiecare Produs.

8.18. Livrarea coletelor prin serviciu de curierat si/sau casa de expeditie se face de luni pana vineri, cu exceptia zilelor de sarbatoare legala.

8.19. Livrarile standard se fac, in mod obisnuit, in 24-72 ore (1-3 zile lucratoare) de la confirmarea comenzii.

 - Pentru comenzile confirmate pana in ora 13:00 a unei zile lucratoare, livrarea se face, in mod obisnuit in 24-48 ore;

 - Pentru comenzile confirmate dupa ora 13:00 a unei zile lucratoare, livrarea se face, in mod obisnuit in 48-72 ore.

8.20. Pentru produsele metalurgice din Categoria Centralelor termice, raportat la faptul ca acestea necesita un transport propriu special, acestea se livreaza, la un moment ales de comun acord.

8.21. Produsele care nu se afla in stoc la momentul confirmarii comenzii (expuse pe site cu mentiunea ”la comanda”), sunt livrate ulterior intarii acestora in stoc, in conditiile expuse mai sus, Clientul/Cumparatorul fiind informat cu privire la o data estimativa de vanzare.

8.22. In cazul in care profesionistul nu si-a indeplinit obligatia de a livra produsele in momentul convenit cu consumatorul sau in termen de cel mult 30 de zile la data incheierii contractului, consumatorul ii solicita sa efectueze livrarea intr-un termen suplimentar, corespunzator circumstantelor. In cazul in care profesionistul nu livreaza produsele in termenul suplimentar respectiv, consumatorul are dreptul, dupa caz, la rezolutiunea sau rezilierea contractului.

8.23. Punctul 8.22 nu se aplica contractelor de vanzare in cazul in care livrarea in termenul convenit de comun acord este esentiala avand in vedere toate circumstantele existente la incheierea contractului sau in cazul in care consumatorul informeaza profesionistul, pe un suport durabil inainte de incheierea contractului, ca livrarea inainte de sau la o data precizata este esentiala. In aceste cazuri, daca Vanzatorul nu livreaza produsele in momentul convenit cu consumatorul sau in termenul stabilit la pct. 8.22., consumatorul are dreptul, dupa caz, la rezolutiunea sau rezilierea contractului.

8.24. La rezolutiunea sau, dupa caz, la rezilierea contractului, Vanzatorul va rambursa toate sumele platite in temeiul contractului de catre consumator si in decurs de cel mult 7 zile de la data la care consumatorul a comunicat profesionistului decizia sa de terminare a contractului.

8.25. Momentul de la care incepe sa curga timpul de livrare:

- in cazul platii prin OP (ordin de plata), in urmatoarea zi lucratoare dupa incasarea contravalorii produselor de catre vanzator;

- in cazul platii prin card de credit sau debit, in urmatoarea zi lucratoare dupa primirea de catre vanzator a deciziei afirmative din partea bancii respective;

- in cazul platii ramburs la livrare, in urmatoarea zi lucratoare dupa confirmarea comenzii de catre Vanzator.

- in cazul altor modalitati de plata, in prima zi lucratoare dupa confirmarea platii.

Daune de transport, vicii

8.26. Pentru toate livrarile, in cazul deteriorarii vizibile a coletului sau a ambalajului, Clientul/Cumparatorul sau persoana delegata cu primirea comenzii trebuie sa verifice integritatea continutului impreuna cu delegatul companiei prestatoare de servicii de curierat, urmand ca rezultatul sa fie notat intr-un proces verbal incheiat de catre acesta.

Serviciul „Deschide coletul la livrare” este disponibil pentru toate produsele care au afisat acest beneficiu in pagina si este valabil atat pentru persoanele fizice, cat si pentru persoanele juridice.

Acest serviciu ofera posibilitatea Clientului/Cumparatorului de a verifica daca produsul este intact, nu si posibilitatea de a verifica tehnic (testa/proba/monta/asambla) produsul.

Daca in urma deschiderii coletului Clientul/Cumparatorul considera ca produsul comandat nu este in stare perfecta de livrare si prezinta semne de lovire, zgarieturi sau alte probleme de tip estetic, acesta trebuie sa refuze comanda. Pentru a refuza comanda Clientul/Cumparatorul trebuie sa completeze un Proces verbal de constatare, in prezenta curierului, in momentul livrarii. Procesul verbal NU mai poate fi completat dupa plecarea curierului.

8.27. In cazul in care livrarea se face cu un transportator specializat care nu permite optiunea ”Deschidere la livrare”, clientul poate reclama catre magazin deteriorarea produselor in termen de 1 ora de la momentul receptiei. Dupa acest termen, reclamatiile nu mai pot fi luate in considerare.

8.28. Coletele ce contin produse fragile pot fi expediate prin intermediul unui curier/transportator cu optiunea de "Deschide coletul la livrare" pentru verificarea integritatii produselor.

- Semnarea documentelor de receptie implica acceptarea produsului ca fiind in stare intacta in momentul livrarii.

- Daca livrarea este acceptata cu semnatura de primire, orice reclamatie ulterioara privind integritatea produselor nu mai poate fi luata in considerare.

- In cazul acestor colete exista posibilitatea perceperii de taxe suplimentare daca destinatia nu se afla in aria de acoperire cu kilometri suplimentari 0 a curierului. 

8.29. CONTROLERE isi rezerva dreptul de a restrictiona livrarea unor categorii de produse apreciate ca voluminoase in anumite regiuni din Romania. In cazul in care adresa de livrare indicata in procesul de comanda se afla in afara ariei de livrare, Clientul/Cumparatoul va fi contactat in vederea anularii comenzii, iar contravaloarea acesteia va fi returnata in cel mai scurt timp posibil, prin metoda de plata utilizata in momentul plasarii comenzii, cu exceptia cazului in care s-a convenit, de comun acord, o alta modalitate de restituire.

8.30. CONTROLERE isi rezerva dreptul de a restrictiona livrarea produselor in localitati / zone in care exista restrictii de circulatie sau interactiune dispuse de autoritati (de exemplu, instituirea de masuri de carantinare zonala). Daca, in urma plasarii comenzii, se constata ca zona / localitatea se afla in carantina sau este supusa din partea autoritatilor altor masuri restrictive care pot afecta buna desfasurare a procesului de livrare, clientul/cumparatorul va fi contactat in vederea anularii comenzii, iar contravaloarea acesteia va fi returnata in cel mai scurt timp posibil, prin metoda de plata utilizata in momentul plasarii comenzii, cu exceptia cazului in care nu s-a convenit, de comun acord, o alta modalitate de restituire.

  1. Transferul proprietatii bunurilor

9.1. Conform Art. 20 din OUG 34/2014, in cazul contractelor in care profesionistul livreaza produsele catre consumator, riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor este transferat consumatorului in momentul in care acesta sau o parte terta desemnata de acesta, alta decat transportatorul, intra in posesia fizica a produselor. Cu toate acestea, riscul este transferat consumatorului in momentul livrarii produselor catre transportator, daca transportatorul a fost insarcinat de catre consumator sa transporte produsele, iar aceasta optiune nu a fost oferita de catre profesionist, fara a aduce atingere drepturilor consumatorului fata de transportator.

  1. Dreptul de retragere

10.1. Dreptul de retragere se asigura exclusiv clientilor/cumparatorilor persoane fizice.

10.2. Clientul/Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Bun, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare a returului.

10.3. Potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renuntare la un Serviciu expira in termen de 14 zile de la:

- ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun – in cazul in care Cumparatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat;

- ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun sau a ultimei piese – in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese.

10.4. Costurile de returnare sunt suportate de catre Client/Cumparator, conform legii.

10.5. In cazul in care Clientul/ Cumparatorul solicita retragerea din Contract in interiorul termenului legal de retragere din contract, acesta trebuie sa returneze produsul impreuna cu ambalajul original al acestuia, nedeteriorat, cu etichetele initiale intacte, cu toate accesoriile primite, certificatul de garantie, manualele de utilizare a produsului si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv. Prin etichete se intelege orice material scris, imprimat, litografiat, gravat sau ilustrat, care contine elemente de identificare a produsului si care insoteste produsul sau este aderent la ambalajul acestuia (de exemplu etichetele care ilustreaza clasa energetica de consum al produsului, etichetele care ilustreaza numele producatorului, etichetele care ilustreaza impactul asupra mediului, etc.).

10.6. Clientului/Cumparatorului, atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract, trebuie sa returneze bunul in ambalajul original nedeteriorat, protejat prin infoliere cu folie din plastic sau ambalat intr-o alta cutie din carton si impreuna cu toate accesoriile acestuia si eventualele cadouri ce l-au insotit. Lipirea de etichete, taierea, ruperea sau orice alt mod de deterioarare a ambalajului original al produsului poate conduce la diminuarea valorii acestuia. Desfacerea ambalajului original al produsului prin tarierea sigiliilor cutiei, respectiv pe de-a lungul benzii adezive, in vederea deschiderii normale a cutiei sau taierea ambalajului din plastic (in caz ul produselor ce nu vin ambalate in cutie de carton), nu reprezinta o deteriorare a ambalajului.

10.7. Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a Bunurilor, Clientul/Cumparatorul trebuie sa le manipuleze si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic. In cazul deteriorarii produsului, cazandepo isi rezerva dreptul de a compensa diminuarea valorii produsului rezultata din manipularea acestuia de catre Client/Cumparator, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor cu platile primite de la Client/Cumparator.Clientul/Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezulta din manipulari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii Bunurilor.

10.8. Pentru transparenta si claritate, din pretul total al Bunului returnat, Vanzatorul poate retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului in proportie de 1%-100% din valoarea initiala a Bunului, dupa caz. Valorea finala fiind stabilita in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si/sau a manoperei de reconditionare/igenizare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Clientului/Cumparatorului ulterior recieptionarii, verificarii si evaluarii Bunurilor returnate.

10.9. Nu se accepta produsele asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura/folosire excesiva, zgarieturi, lovituri, socuri mecanice / electrice, produsele carora le lipsesc accesorii, sau care prezinta miros de fum

10.10. Pentru a putea face dovada diminuarii valorii produselor ce a rezultat din actiunile Clientului/Cumparatorului (actiuni diferite de cele ce sunt necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor), la momentul primirii coletului de retur, Vanzatorul procedeaza verificarea manuala, in fata camerelor de luat vederi, integritatea si starea produselor returnate.

10.11. Daca intervine retragerea din contract, toate platile primite de la cumparator, inclusiv costurile de livrare (cu exceptia costurilor suplimentare care rezulta din faptul ca s-a ales de catre client/cumparator o alta modalitate de livrare fata de livrarea standard propusa de CONTROLERE) vor fi returnate in termen de 14 zile calendaristice din ziua in care CONTROLERE a primit de la cumparator comunicarea privind retragerea din contract sau potrivit art. 10.12. din prezentele Termene și Condiții.

10.12. Restituirea sumei reprezentand pretul bunului pentru care s-a exercitat dreptul de retragere poate fi amanata pana la momentul la care Vanzatorul primeste bunul/bunurile returnate sau pana la momentul la care Clientul/Cumparatorul furnizeaza Vanzatorului dovada ca a trimis bunul/bunurile inapoi, in functie de care termen este mai scurt.

10.13. Costurile de transport platite pentru comanda vor fi restituite in cazul in care sunt returnate toate produsele comandate. In cazul in care este returnata doar o parte din produse, restituirea costurilor de transport initiale este exclusa.

10.14. Vanzatorul va returna sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului prin metoda aleasa de Client/Cumparator, specificată în formularul de retur sau în declaratia neechivoca privind decizia sa de retragere.

  1. Procedura efectuarii returului

10.15. In cazul in care Clientul/Cumparatorul decide sa se retraga din Contract, acesta va putea:

- completa online formularul de retur ce se regaseste pe site-ul www.controlere.ro la sectiunea   ”Transport si retururi”, sau va trimite un email la adresa info@poltherm.ro in care va comunica decizia sa de retragere si va comunica toate detaliile necesare identificarii comenzii ( numarul comenzii, nume titular, produsele care fac obiectul returului)

- face orice alta declaratie neechivoca in care isi exprima decizia de retragere din contract. In aceasta situatie Clientul/Cumparatorul va trebui sa furnizeze Vanzatorului informatii suficiente in vedere indentificarii comenzii, a Cumparatorului/Clientului si a modalitatii de restiturire a sumei. Cererea de retur formulata prin telefon, fara documentarea acesteia sau prezentarea produsului, in vederea returului, nu reprezinta o declaratie neechivoca de retragere. 

10.16. In cazul in care Clientul/Cumparatorul opteaza pentru informarea Vanzatorului cu privire la retragerea din contract prin completarea formularului de retur pus la dispozitie pe site-ul Vanzatorului, Clientul/Cumparatorul va completa acest formular. Daca in cuprinsul formularului de retur sunt campuri completabile pentru care clientul/cumparatorul nu are informatia la indemana, acesta poate completa respectivele campuri cu valoarea ”0”. Insa, este important a sublina faptul ca pentru a se putea efectua returul, Clientul/Cumparatorul trebuie sa furnizeze un minim de informatii in vederea identificarii comenzii pentru care se exercita dreptul de retur al unui bun, a identitatii Clientului/Cumparatorului, a unei modalitati de comunicare cu acesta si a informatiilor privind contul bancar in care urmeaza a se efectua restituirea, dupa caz.

Informatiile necesare in vederea identificarii comenzii si procesarea cererii de retur sunt urmatoarele:

- numele pe care a fost plasata comanda;

- adresa de email;

- numarul de telefon

- modalitatea de compensare, respectiv restituirea sumei sau schimbarea produsului;

- contul bancar pentru returnarea contravalorii produselor, dupa caz;

- indicativul produsului pe care vrei sa il returnezi.

10.17. Ulterior completarii formularului de retur si a comunicarii acestuia catre Vanzator sau ulterior comunicarii neechivoce de catre Client/Cumparator a deciziei sale de retragere, Clientului/Cumparatorului ii revine obligatia de a expedia produsul catre Vanzator in decurs de 14 zile calendaristice din ziua in care Clientul/Cumparatorul a informat Vanzatorul cu privire la retragerea din prezentul contract. Termenul se considera respectat daca bunul/bunurile au fost expediate catre Vanzator inainte de scurgerea celor 14 zile.

10.18. Adresa la care Clientul/Cumparatorul trebuie sa expedieze coletul este:

Destinatar: POLTHERM SYSTEM SRL

Adresa: Miercurea Ciuc, str. Salcam nr.6D, jud. Harghita

10.19. Produsele returnate prin curier rapid NU se vor trimite cu RAMBURS!

10.20. In vederea identificarii rapide de catre Vanzator a returului, la predarea coletului catre curier, Clientul/Cumparatorul poate sa se asigure ca numarul comenzii aferent bunului returnat este notat pe colet/pe AWB sau este notat pe un suport de hartie aflat in interiorul coletului (scris olograf/de mana sau printat pe hartie).

10.21. Produsele voluminoase livrate initial paletizat se vor depozita pe palet si se vor asigura corespunzator in vederea efectuarii returului.

Bunuri/ servicii si clienti/ cumparatori pentru care nu se asigura dreptul de retragere

- Contractele de prestari servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al Cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat la cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul de retragere dupa executarea completa a Contractului de catre Vanzator;

- Furnizarea de bunuri si/sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care Vanzatorul nu le poate controla si care pot avea efecte asupra lor pe parcursul perioadei de retragere;

- Furnizarea de Bunuri confectionate dupa specificatiile prezentate de Cumparator sau personalizate in mod clar;

- Furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau expira rapid;

- Furnizarea de Bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Cumparator;

- Furnizarea de Bunuri care sunt, dupa livrare inseparabil amestecate cu alte elemente.

10.22. De asemenea, nu fac obiectul denuntarii unilaterale a contractului produsele deteriorate de catre cumparator, produsele care prezinta defectiuni din culpa cumparatorului, precum si cele ale caror piese au fost inlocuite de catre cumparator, precum si produsele care prezinta miros de fum

10.23. Dreptul de retragere stabilit de legislatia romana in favoarea consumatorilor este de 14 zile calendaristice. 

  1. Garantii

11.1.Garantiile se impart in doua categorii, respectiv garantia legala de conformitate (denumita in continuare ”Garantia legala”) si garantia comerciala.

- Garantia legala de conformitate este protectia juridica a consumatorului rezultata prin efectul legii in raport cu lipsa de conformitate, reprezentand obligatia legala a vanzatorului fata de consumator ca, fara solicitarea unor costuri suplimentare, sa aduca produsul la conformitate, incluzand restituirea pretului platit de consumator, repararea sau inlocuirea produsului, daca acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta disponibilă în momentul sau înaintea încheierii contractului.

- Garantia comerciala este orice angajament asumat de Vanzator/Producator față de consumator, prevăzut în certificatul de garanţie sau în publicitatea disponibilă în momentul sau înaintea încheierii contractului, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a pretului platit de consumator, de reparare sau de inlocuire a produsului cumparat, in cazul in care acesta nu corespunde specificaţiilor sau oricărei alte cerinţe care exceed garanția legală.   

11.2. IN TOATE CAZURILE, garantia legala de conformitate nu este afectata de eventuala garantia comerciala oferita.

11.3. Poltherm System SRL declara pe propria raspundere ca produsele comercializate prin magazinul online www.controlere.ro sunt originale si respecta cerintele referitoare la protectia vietii, sanatatii, securitatii muncii si protectiei mediului, in conformitate cu HG 1022/2002 si HG 457/2003.

11.4. Raspunderea vanzatorului privind garantia legala este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la data livrării produsului.

11.5. Produsele cumparate prin intermediul magazinului online www.controlere.ro pot beneficia de garantia comerciala obisnuita a fiecarei marci/porducator in parte, dupa caz. Astfel, fiecare produs va fi insotit de certificatul de garantie comerciala al producatorului (daca este cazul). Garantia comerciala nu afecteaza garantia legala pentru lipsa de conformitate sau alte garantii legale, de care beneficiaza toate produsele comercializate, asa cum sunt stabilite de legea romana in vigoare.

11.6. In cazul Bunurilor vandute de CONTROLERE, certificatele de garantie comerciala sunt emise de către Producator/Vanzator.

11.7. Certificatul de garanție comercială este oferit consumatorului, pe un suport durabil, cel mai târziu în momentul livrării bunurilor. In cazul in care certificatul de garantie comerciala nu v-a fost transmis fizic (pe suport hartie) sau electronic (pe email sau in contul de client) in 48 (patruzeci si opt) ore de la livrare, va rugam sa ne sesizati acest aspect fie pe email la adresa: info@poltherm.ro sau telefonic la numarul de telefon: 0757.017.580.  Garantia comercială este valabila incepand cu data livrarii.

11.8. In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul, după caz, fie de a beneficia de aducerea în conformitate a bunurilor, fie de a beneficia de o reducere proporţională a preţului sau de a obţine încetarea contractului în condiţiile prevăzute de art. 11 din OUG nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri, respectiv:

- în primul rând, pentru ca bunurile să fie aduse în conformitate, consumatorul poate opta  între reparație și înlocurie, cu exceptia situatiei in care care măsura corectivă aleasă de acesta din urmă ar fi imposibilă sau, în comparaţie cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune vânzătorului costuri care ar fi disproporţionate;

- in subsidiar, sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de încetarea contractului de vânzare privind acest produs in cazul in care Consumatorul se afla intr-una din urmatoarele situatiile:

a) Vânzătorul nu a finalizat reparația sau înlocuirea sau Vânzătorul a refuzat să aducă  în conformitate bunurile întrucât măsura corectivă era imposibilă sau, în comparaţie cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, impune vânzătorului costuri care ar fi disproporţionate;

b) se constată o neconformitate, în pofida eforturilor vânzătorului de a o remedia;

c)  neconformitatea este de o asemenea gravitate încât justifică o reducere de preț sau dreptul la încetarea imediată a contractului de vânzare;

d) vânzătorul a declarat că nu va aduce bunurile în conformitate într-un termen rezonabil, care nu poate depăși 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele, sau fără inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstanțele cazului.

11.9.  Măsura corectivă de aducere în conformitate a bunului, respectiv reparația sau înlocuirea acestuia, se va efectua cu respectarea următoarelor condiții:

- fără costuri în sarcina consumatorului;

- într-un termen rezonabil de aproximativ 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate şi care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura şi complexitatea bunurilor, natura şi gravitatea neconformităţii şi efortul necesar pentru finalizarea reparaţiei sau înlocuirii;

- fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator, ţinând seama de natura bunurilor şi de scopul pentru care consumatorul a solicitat bunurile în cauză.

11.10. În situația în care măsura corectivă în caz de neconformitate a bunului de care beneficiază consumatorul este reducerea  pretului, această reducere va fi proporţională cu diminuarea valorii bunurilor primite de consumator în comparaţie cu valoarea pe care bunurile ar avea-o dacă ar fi în conformitate.

11.11. Încetarea contractului de vânzare reprezinta restituirea prestatiilor facute de parti respective, consumatorul trebuie sa restituie produsul, iar vanzatorul trebuie sa restituie suma platita la incheierea contractului. Consumatorul nu este indreptatit sa solicite încetarea contractului de vânzare, daca lipsa conformitatii este minora.

11.12. În cazul în care neconformitatea bunurilor este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice, consumatorii pot să opteze pentru o anumită măsură corectivă.

11.13. Daca neconformitatea se referă doar la unele dintre bunurile livrate în temeiul contractului de vânzare și există un motiv de încetare a contractului de vânzare, Consumatorul poate obține încetarea contractului de vânzare în raport cu bunurile respective, precum și cu orice alte bunuri pe care consumatorul le-a achiziționat împreună cu bunurile neconforme, în cazul în care consumatorului nu i se poate pretinde în mod rezonabil să accepte să păstreze numai bunurile conforme.

11.14.  În cazul în care consumatorul obține încetarea contractului de vânzare în ansamblul său sau partial în raport cu unele dintre bunurile livrate în temeiul contractului de vânzare:

a) consumatorul returnează vânzătorului bunurile, pe cheltuiala acestuia din urmă;

b) vânzătorul îi rambursează consumatorului prețul plătit pentru bunuri la primirea bunurilor sau a unei dovezi prezentate de consumator că bunurile au fost returnate;

c) vânzătorul rambursează consumatorului suma de bani în conformitate cu lit. b), folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

11.15. Consumatorul are dreptul de a suspenda plata unei părți restante din prețul bunurilor sau a unei părți a acesteia până în momentul în care Vânzătorul își va fi îndeplinit obligațiile care îi revin generate de neconformitate.

11.16. Lipsa de conformitate izvorata din incorecta instalare a produselor nu este echivalenta cu o lipsa a conformitatii produselor, cu exceptia cazului in care instalarea produsului face parte din contractul de vanzare a produselor si produsele au fost instalate de Vanzator sau pe raspunderea sa.

11.17. În cazul în care o reparaţie necesită demontarea bunurilor care au fost instalate într-un mod compatibil cu natura şi cu destinaţia lor, înainte ca neconformitatea să fie constatată, sau în cazul în care bunurile respective urmează să fie înlocuite, obligaţia de a repara sau înlocui bunurile include demontarea bunurilor neconforme şi instalarea bunurilor de înlocuire sau a bunurilor reparate sau suportarea costurilor aferente demontării şi instalării.

11.18. In primul an de la cumparare, consumatorul nu trebuie sa dovedeasca neconformitatea, aceasta fiind prezumata a fi existat la data cumpararii, cu exceptia cazurilor in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate. Pentru perioada de la 1 an la 2 ani, lipsa conformitatii va trebui dovedita de consumator.

11.19. In cazul certificatelor de garantie comerciala emise de producatori, daca produsul se defecteaza in perioada de garantie, reparatia este asigurata de reteaua de service autorizat a Producatorului, in centrele specificate in certificat. Clientul/Cumparatorul poate contacta Vanzatorul in vederea trimiterii in service prin completarea formularului de garantie disponibil in site sau poate duce produsul defectat la mai apropiat centru de service mentionat in certificat, care va prelua intreaga responsabilitate a rezolvarii garantiei.

11.20. Daca Clientul/Cumparatorul nu doreste sa completeze formularul de garantie pus la dispozitie de Vanzator pe site, acesta poate comunica Vanzatorului problemele intampinate pe alte canale de comunicare disponibile (email). In situatia in care Clientul/Cumparatorul opteaza pentru acest tip de comunicare, acesta trebuie sa mentioneze: numele de pe care s-a plasat comanda, adresa de email, numarul de telefon la care poate fi contactat, numarul comenzii, produsul in cauza si problemele intampinate. Cererile ce vin insotite de poze/filmari cu probleme pot sa fie prelucrate mai rapid de catre operatorii Vanzatorului, de aceea este recomandata comunicarea acestora.

11.21. Produsele care pot fi transportate prin curier, vor fi trimise POLTHERM SYSTEM SRL, Str. Salcam nr.6D, jud. Harghita, daca nu se specifica o alta adresa a partenerului de service. Informatii complete vor fi trimise catre Client/Cumparator in momentul prelucrarii cererii de garantie, in cel mult 3 zile lucratoare de la plasarea cererii. Produsele agabaritice sau care prin natura lor trebuie sa fie montate pentru a primi o rezolutie vor beneficia de service la domiciliu. Acesta se programeaza cu echipa de service dupa prelucrarea cererii de garantie de catre un operator.

11.22. Reparaţiile sau înlocuirile se efectuează într-un termen rezonabil, de aproximativ 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate şi care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura şi complexitatea bunurilor, natura şi gravitatea neconformităţii şi efortul necesar pentru finalizarea reparaţiei sau înlocuirii.

11.23. Termenul de aducere la conformitate va fi prelungit automat în situația în care consumatorul/cumpărătorul tergiversează punerea la dispoziția Vânzătorului/Producătorului a bunului ce face obiectul garanției.

11.24. Conditiile de acordare a garantiilor pot varia in functie de producator si sunt stabilite in politicile comerciale ale fiecarui producator, la nivel national. Astfel, pentru a putea beneficia de garantia comerciala, este esentiala respectarea conditiilor de utilizare a produsului mentionata in certificatul de garantie comerciala.

11.25. În cazul în care neconformitatea este remediată prin reparaţie, termenul de garanție legală se prelungește cu timpul de nefuncţionare a bunului, din momentul la care a fost adusă la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate până la predarea efectivă a bunului în stare de utilizare normală către consumator, iar în cazul în care neconformitatea este remediată prin înlocuire, pentru bunurile care înlocuiesc bunurile neconforme, termenul de garanție legală începe să curgă de la data înlocuirii.

11.26. Certificatul de garantie, emis in baza garantiei comerciale, va indeplini urmatoarele conditii:

- este redactat în limba română, intr-un limbaj simplu și inteligibil;

- cuprinde mentiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului, respectiv garanția de conformitate legală și măsurile corective gratuite de care beneficiază consumatorul, si precizarea  că aceste drepturi nu sunt afectate prin garantia comerciala oferita;

- cuprinde mentiuni cu privire la procedura pe care trebuie să o urmeze consumatorul pentru a obţine aducerea în aplicare a garanţiei comerciale .  

- cuprinde mentiuni cu privire la bunurile cărora li se aplică garanţia comercială ;

- cuprinde mentiuni cu privire la condiţiile garanţiei comerciale (de exemplu, unele bunuri/produse trebuie instalate de către un instalator autorizat pentru a beneficia de garanția comercială).

11.27. Factura fiscala emisa pe numele Clientului/Cumparatorului, astfel cum a fost mentionat la momentul plasarii comenzii, poate fi folosită pentru exercitarea drepturilor ce decurg din garanția legală, conferită de lege. Pentru o comunicare corecta a informatiilor privind documentele fiscale si cele de garantie ale Bunului din Comanda, cumparatorului ii revine obligatia de a completa corect si de a actualiza cand este necesar ca datele sa fie corecte.

11.28. Pierderea facturii in original nu duce la pierderea garantiei legale, insa pentru a putea beneficia de garantie, clientul poate sa solicite un duplicat digital din partea Comerciantului. Comerciantul are la dispozitie 48 de ore lucratoare pentru a trimite catre Cumparator duplicatul.

Conditii de acordare garantie

11.29. Garantia se acorda in baza facturii emise de comerciant si/sau a certificatului de garantie in original care insoteste produsul.

11.30. Garantia NU se acorda pentru produsele care:

- Au suferit socuri mecanice;

- Au deteriorari cauzate de instalare incorecta, manipulare sau depozitare deficitara;

- Au fost montate nerespectand standardele inscrise in instructiunile de montare;

- Au fost deteriorate in urma intretinerii sau folosirii necorespunzatoare;

- Au defectiuni induse de factori externi, precum impuritatile din apa de retea,  fluctuatii de tensiune sau orice agent extern care poate prejudicia starea produsului.

11.31. Fiecare produs intrat in garantie va fi inspectat de catre Comerciant si/sau un service autorizat. Daca este constatata una dintre urmatoarele situatii, produsul NU beneficiaza de garantie:

- Deteriorarea survenita in urma neglijarii sau nerespectarii instructiunilor de folosire a produselor;

- Deteriorari cauzate de erorile de instalare, setare, montare, intretinere sau transport;

- Produsele care prezinta socuri mecanice - manipulare necorespunzatoare care a dus la deteriorarea fizica a produsului (lovituri, crapaturi, ciobituri);

- Produsele care au fost utilizate in conditii neadecvate (calitatea slaba a apei, lipsa de rezistenta a produsului montat suspendat, prize fara impamantare, etc);

 -Deteriorarea produsului in urma pastrarii/depozitarii produsului in conditii improprii sau in calea intemperiilor

12. Cesionarea si subcontractarea

12.1. Vanzatorul poate cesiona si/ sau subcontracta o terta parte pentru Servicii ce tin de onorarea Comenzii, cu informarea Cumparatorului, nefiind necesar acordul expres al acestuia. Vanzatorul va fi intotdeauna responsabil fata de Cumparator pentru toate obligatiile contractuale, indiferent de tertul care furnizeaza serviciul.

  1. Dreptul de proprietate intelectuala si industriala

13.1. Continutul, astfel cum este definit in preambul, incluzand dar nelimitandu-se la logo-uri, reprezentari stilizate, simboluri comerciale, imagini statice/dinamice, text si/sau continut multimedia prezentate pe Site, sunt proprietatea exclusiva a CONTROLERE si a furnizorilor sai, fiind protejate de legislatia aplicabila drepturilor de autor.

13.2. Clientului/Cumparatorului nu ii este permisa copierea/distribuirea/publicarea/transferul catre terte parti, modificarea si/sau alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricarui continut in orice alt context decat cel original intentionat de CONTROLERE, includerea oricarui continut in afara site-ului, indepartarea semnelor care semnifica dreptul de autor al CONTROLERE asupra Continutului, precum si participarea la transferul/vanzarea/distributia unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea, afisarea Continutului, decat cu acordul scris expres al CONTROLERE, prin incheierea unui acord de utilizare distinct.

13.3. Clientul/Cumparatorul poate copia, tranfera si/sau utiliza Continut numai in scopuri personale sau non-comerciale, numai in cazul in care acestea nu intra in conflict cu prevederile Termenilor si Conditiilor.

13.4. In cazul in care CONTROLERE oferta Clientului/Cumparatorului dreptul de a utiliza sub forma descrisa intr-un acord de utilizare distinct, un anumit continut, la care Clientul/Cumparatorul are sau obtine acces in urma acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor continuturi in conformitate cu prevederile acordului.

13.5. Este interzisa orice utilizare a Continutului in alte scopuri decat cele permise expres prin prevederile Termenilor si Conditiilor sau de acordul de utilizare care il insoteste, in cazul in care acesta exista.

  1. Confidentialitate

14.1. Informatiile de orice natura furnizare de catre Cumparator/Client Vanzatorului vor ramane in proprietatea Vanzatorului.

14.2. Nicio declaratie publica, promovare, comunicat de presa sau orice alt mod de dezvaluire catre terte parti nu va fi facuta de Cumparator/Client cu privire la Comanda/Contract fara consimtamantul prealabil scris al Vanzatorului.

14.3. Prin transmiterea de informatii sau materiale prin intermediul acestui site, oferiti Vanzatorului acces nerestrictionat si irevocabil la acestea, dreptul de a utiliza, reproduce, afisa, modifica, transmite si distribui aceste materiale sau informatii. Sunteti, de asemenea, de acord ca Vanzatorul sa poata utiliza liber, in interes propriu aceste idei, concepte, know-how-uri sau tehnici pe care le-ati transmis prin intermediul Site-ului.

  1. Publicitate

15.1. Newsletterele CONTROLERE sunt transmise prin intermediul partnerilor specializati si agreati de CONTROLERE. Astfel, sunt asigurate confidentialitatea si securitatea informatiilor.

15.2. In momentul in care, Clientul isi creeaza un Cont pe Site, are posibilitatea sa isi exprime acordul cu privire la primirea de Newslettere. Optiunea cu privire la acordul emis de catre Client poate fi modificata in orice moment, prin contactarea CONTROLERE in acest sens la numarul de telefon 0741.098.007, sau folosirea link-ului Dezabonare din corpul Newsletterului.

15.3. Renuntarea la primirea Newslettere-lor nu implica renuntarea la acceptul dat pentru prezentul Document.

  1. Răspundere

16.1. Vânzătorul nu este responsabil pentru daune de orice fel pe care Clientul/Cumpărătorul sau oricare terță parte o poate suferi ca rezulat al îndeplinirii de către Vânzător a oricărei din obligațiile sale conform Comenzii sau pentru daune care rezultă din utilizarea Bunurilor și Serviciilor după livrare acestora. Montarea, instalarea, efectuarea setărilor și pornirea echipamentelor electrice poate fi efectuat numai de către personal calificat, conform legislației și standardelor în vigoare!

16.2. Este interzisa utilizarea acestui site web sau a subdomeniilor acestuia in scopul introducerii in mod deliberat de virusi sau orice alt program sau material care poate fi tehnic daunator sau distructiv. Sunt, de asemenea, interzise incercarile de acces neautorizat la acest site web sau la subdomeniile acestuia, la serverul pe care este gazduit acesta sau la orice alt server, calculator sau baza de date in legatura cu acest site web.

16.3. Prin acceptarea Termenelor si Conditiilor Clientii/Cumparatori/Utilizatori/Vizitatorii se angajeaza sa nu atace acest site web sau subdomeniile acestuia prin intermediul unui atac de blocare a serviciului sau de blocare a distribuirii/accesarii serviciului. Nerespectarea dispozitiilor din prezenta clauza va fi raportata autoritatilor competente in vederea aplicarii sanctiunilor legale si va poate determina suspendarea imediata a dreptului de a utiliza acest site web.

16.4. CONTROLERE depune toate eforturile pentru a asigura o navigare sigura pe pagina sa web, insa nu poate garanta ca Site-ul, serverele pe care este gazduit sau e-mailurile trimise sunt fara virusi sau alte componente informatice cu caracter potential daunator, ca nu contin erori, omisiuni, defectiuni, intarzieri sau intreruperi in operare sau transmitere, caderi de linie sau orice alti factori similari. In cazul sesizarii unei astfel de situatii, CONTROLERE va face tot posibilul sa remedieze, in cel mai scurt timp, astfel de probleme.

16.5. Orice persoana fizica/juridica sau entitate foloseste Site-ul pe riscul propriu, CONTROLERE nefiind in niciun fel responsabila pentru eventualele daune directe sau indirecte cauzate de utilizarea sau accesarea/vizitarea Site-ului sau ca urmare a utilizarii informatiilor de pe site.

16.6. Astfel, este in interesul tuturor utilizatorilor sa se asigure ca au instalate sisteme adecvate de aparare, menite sa protejeze calculatorul de virusi si/sau orice alt continut daunator.

16.7. Eventuale link-uri catre alte site-uri web sau materiale ale unor terte parti, daca este cazul, postate pe Site sunt oferite exclusiv in scop informativ, iar CONTROLERE nu isi asuma in niciun fel responsabilitate pentru continutul acestor site-uri si materiale, pentru produsele sau serviciile promovate sau comercializate prin intermediul acestor site-uri web.

16.8. CONTROLERE va asigura confidentialitatea datelor dumneavoastra, respectiv a datelor de autentificare, parolei si a tuturor celorlaltor detalii in legatura cu contul creat pe Site, in conformitate cu Politica de confidentialitate. Cu toate acestea, este responsabilitatea Clientului/Cumparatorului/Utilizatorului sa se asigure ca informatiile privind contul creat pe Site raman confidentiale in orice moment si ca nu vor fi transmise catre terti. Prin acceptarea Termenelor si Conditiilor sunteti de acord sa informati Vanzatorul in cel mai scurt timp posibil daca aveti, in mod rezonabil, suspiciuni ca securitatea contului este in pericol.

16.9. Prin crearea Contului si/sau utilizarea Continutului si/sau plasarea Comenzilor, Clientul/Utilizatorul/ Cumparatorul accepta in mod expres si fara echivoc Termenii si conditiile Site-ului in ultima versiune actualizata comunicata in cadrul Site-ului, existenta la data crearii Contului si/sau utilizatii continutului si/sau la data plasarii comenzii.

16.10. Ulterior crearii Contului, utilizarea Continutului echivaleaza cu acceptarea modificarilor intervenite asupra Termenilor si Conditiilor Site-ului si/sau a versiunilor actualizate ale Termenilor si Conditiilor Site-ului.

16.11. Termenii si Conditiile Site-ului pot fi modificati oricand de catre CONTROLERE, acestia fiind opozabili Clientilor/Utilizatorilor/ Cumparatorilor de la data afisarii in Site. Acceptarea Termenilor si Conditiilor Site-lui se confirma prin bifarea checkbox-ului corespunzator din Site si/sau prin trimiterea Comenzii si/sau prin efectuarea unei plati online.

      Produse de comparat (/5)